1.png



1909 - HET OUDSTE MERK VAN DENEMARKEN

Producten met het logo van de drie tulpen zijn tegenwoordig wereldwijd verkrijgbaar.

Het logo met de drie tulpen was het eerste handelsmerk dat in Denemarken werd geregistreerd. Dat gebeurde in 1909. Al in 1912 werden de eerste producten onder dit handelsmerk geëxporteerd naar Engeland.



1920 – BACONVLOOT EN BACONPARFUM

Dankzij het grote succes leverde de Deense slachthuiscoöperatie nu regelmatig bacon in Groot-Brittannië.

In hetzelfde jaar ontwikkelde de Parijse slager John Fargginay per toeval een baconparfum. Het recept ging echter verloren toen zijn bedrijf in 1924 afbrandde.

2.png
3.png



BACON VOOR HET EERST IN PLAKJES VERPAKT

In het jaar 1924 bracht Oscar Mayer voor het eerst plakjes bacon in een doorzichtige verpakking op de markt.



1939 – BACON EN DE TWEEDE WERELDOORLOG

Tijdens de oorlog bracht de bevolking het baconvet dat na de bereiding overbleef, terug naar de slachthuizen. Deze maakten daarvan onder meer licht ontvlambaar materiaal voor het leger – want baconvet is ook explosief!

4.png
5.png



1957 – PIG ON THE FORK

De campagne ‘Pig on the fork’ ging van start.

Via brochures, consumentendemonstraties, cursussen voor verkopers, gastronomen en schoolkantines, evenals speciale evenementen met ‘Bacon Bars’, werden mensen opgeroepen om meer varkensvlees te nuttigen.



1990 – TULIP INTERNATIONAL A/S

In oktober 1990 werd het bedrijf Tulip International A/S opgericht.

Dit nieuwe bedrijf ontstond uit een fusie van de bedrijven Normeat, Danepak, Jaka en Tulip.

8.png
9.png




2000 - een goede dag begint met bacon!


2008 - EEN KLASSIEK BACONGERECHT WORDT GEBOREN

Het recept ‘Bacon Explosion’ verwierf een cultstatus.

In december 2008 publiceerden Jason Day en Aron Chronister dit recept op internet, op hun blog ‘BBQ Addicts’. Het werd in no-time een gigantische hit op internet; er werd 500.000 keer op geklikt en 16.000 keer naar gelinkt.
Tegenwoordig zijn er heuse fanclubs, evenals talrijke video’s met nieuwe recepten voor een ‘Bacon Explosion’

10.png
11.png




2009 – GEWEKT DOOR DE GEUR VAN BACON

Matty Sallin ontwikkelde een wekker die mensen wakker maakt met de geur van bacon, in plaats van een hard gerinkel.

Hij noemde deze ‘The wake n’ Bacon’.




2012 – TULIP VIERT HET 125-JARIG BESTAAN!

Dit was voor Tulip aanleiding voor een ‘Bacon World Tour’. De filmopnamen zijn hier te zien!

De video vindt u hier...

12.png
1.png



2018 – het merk Tulip is door de LZ uitgeroepen tot xxxx